Facebook Marketing voor het MKB

Foto:

UPDATE: Wordt verplaatst naar oktober. Exacte datum volgt… Contact met je klant via Facebook, waarom en hoe doe je dat? Op dinsdag 27 augustus a.s. organiseert Stichting Lokale Informatie en Communicatie (St. LIC) een informatieavond met als titel ‘Facebook Marketing voor het MKB’. Ondernemers die meer willen doen met een/hun Facebookpagina hebben hiermee een unieke kans om in twee uurtjes de belangrijkste informatie te krijgen.

De avond is met name geschikt voor diegenen die wel van een Facebookpagina gehoord hebben, maar eigenlijk niet zo goed weten wat zij ermee moeten. Maar, ook voor ondernemers die al actief op Facebook zijn, zal de avond inspirerend zijn. Jacqueline van de Gracht van onderzoeksbureau O-onderzoek heeft vanuit haar werkveld een heldere kijk op hoe de klant tegenwoordig geïnformeerd wilt worden. De ondernemer die zich dat realiseert kan daar op inspelen en nieuwe contacten leggen, bestaande herstellen of deze in stand houden en zelfs verbeteren.

De avond wordt in het theater van het Molenhuis in Beuningen gehouden.

Programma
19.30 uur: Inloop
20.00 uur: Inleiding door Malva Castelijns, voorzitter Stichting LIC
20.10 uur: ‘Hoe communicatie met de klant verandert’, door Jacqueline van der Gracht
20.45 uur: Ondernemer met actief ingezette Fanpage
21.00 uur: Adverteren op Facebook en internet
21.10 uur: Gelegenheid om vragen te stellen
21.30 uur: Einde

U krijgt deze avond inzicht in hoe u het contact met uw klant kunt houden/verstevigen terwijl zij steeds minder geneigd zijn naar de winkel te komen. Als uw klanten niet automatisch meer langs lopen en binnenkomen, moet u op een andere wijze het contact met ze maken en openingen creëeren om ze wel naar u toe te laten komen. De meest voor de hand liggende wijze om dat te doen is door te kiezen waar uw potentiële klant al gebruik van maakt, bijvoorbeeld Facebook.

U krijgt deze avond niet te horen hoe u een account op Facebook aan moet maken. U krijgt wel te horen welke soorten pagina’s er zijn waardoor u weet welke u aan kunt gaan maken. Ook krijgt u een instructie mee hoe u dat in vier stappen kunt doen en welke keuzes u daarbij moet maken.

Aanmelden
Meld u aan en u krijgt op de avond een korte handleiding mee waarin staat wat voor soort pagina u moet maken en de stappen om dit te doen. U kunt daarna direct aan de slag. U kunt zich aanmelden door het contactformulier op deze website in te vullen en bij ‘Vraag/opmerking’ aan te geven dat het om de ‘Informatieavond Facebook Marketing’ gaat. Ook kunt u een e-mail sturen naar [email protected]. Nadat uw aanmelding ontvangen is bevestigen wij per e-mail of er nog plaats is waarna u het inschrijfgeld van € 10 per persoon over kunt maken op rekeningnummer 1704.66.353 t.n.v. St. LIC. Daarna is uw aanmelding definitief.

De informatieavond is een initiatief van Stichting LIC.
Andere initiatieven van Stichting LIC zijn deze website beuningen.nieuws.nl en Open Coffee Beuningen.

Datum: 27 augustus 2013
Inloop: vanaf 19.30 uur
Einde: circa 21.30 uur
Locatie: Molenstraat 54, Beuningen
Kosten: 10,00 euro p.p. (inclusief kopje koffie en handout)