Klanten tevreden over Stadsregiotaxi

REGIO – Door de Stadsregio is een klanttevredenheidsmeting gehouden onder reizigers, die in de periode maart t/m mei in 2012 gebruik maakten van de Stadsregiotaxi. Dit onderzoek is uitgevoerd door een steekproef te houden onder 1000 recente gebruikers.In de schriftelijke enquête kwamen diverse onderwerpen aan de orde. Zoals het bestellen van een rit, informatievoorziening voorafgaand aan de rit, uitvoer van de rit, de chauffeurs en klachtenafhandeling. De gebruikers zijn erg te spreken over deze vorm van personenvervoer en
met name over de klantvriendelijkheid van de chauffeurs.

De beoordeling voor stiptheid bedraagt een 7,5 voor het op tijd ophalen van de mensen en een 7.4 voor het op tijd aankomen op de plaats van bestemming. De herkenbaarheid en de netheid van de voertuigen en het handelen en de houding van de chauffeur werden met een 8.2 gehonoreerd.

Uit de enquête kwamen ook aandachtspunten naar voren. Het geven van informatie via de telefoon, wanneer een taxi te laat is, werd laag gewaardeerd met een 6.5. De wachttijd via de telefoon, voordat een gebruiker wordt doorverbonden met een telefonist(e) scoorde 6.9 en via de website een klacht indienen kreeg een 6.5.
 
Over de hele linie scoorde het onderzoek hoger of gelijk in vergelijking tot het vorige onderzoek. De algemene beoordeling van de dienstverlening stijgt van 7.7 naar 7.8