Nijmeegse Tweedaagse vervangt koopzondagen

NIJMEGEN – Vanaf september staat het centrum van Nijmegen ieder eerste weekend van
de maand in het teken van de Nijmeegse Tweedaagse, een heel weekend lang
cultuur, shoppen en uitgaan. Met deze nieuwe campagne presenteren de
ondernemers in het centrum zich aan het publiek.De nieuwe campagne vervangt daarmee de communicatie rondom de traditionele koopzondagen. Het nieuwe concept is voortgekomen uit de wens om nog beter te kunnen laten zien wat er allemaal te doen is in het centrum, ook op het gebied van horeca en cultuur.

Het Huis voor de Binnenstad, met daarin een vertegenwoordiging van retail, horeca en cultuur, heeft als doel de binnenstadseconomie te initiëren en te stimuleren, o.a. middels gerichte marketingacties en samenwerkingsverbanden tussen ondernemers en evenementen.  

Iedere Nijmeegse Tweedaagse zoeken ondernemers onderlinge samenwerking om aan het publiek een duodeal aan te bieden. Iedere maand levert dat vijf verschillende deals op die brancheoverstijgend zijn. Ze leveren het publiek korting op en brengt hen op plekken en in winkels die ze anders niet opgezocht had. Je gaat de stad intenser beleven en gebruiken.

Samenwerking is de toekomst
Samenwerking tussen ondernemers en tussen de verschillende branches (cultuur, horeca en retail) is van groot belang voor de toekomst van de binnenstad. Het centrum van Nijmegen onderscheidt zich door op deze drie facetten een zeer sterk aanbod te hebben.
Door dit aanbod meer te bundelen en gecombineerd in de markt te zetten, wordt nog beter zichtbaar hoeveel aantrekkelijks de binnenstad te bieden heeft. Bovendien beoogd Huis voor de Binnenstad ook te initiëren dat nieuwe initiatieven ontstaan.

Ondernemers kijken verder dan hun eigen stoepje en gaan de samenwerking aan, met als doel; meer bezoek, nieuwe doelgroepen, meer bestedingseffect, langere verblijfsduur en herhaalbezoek.

Ondernemers die meedoen genieten van een aantal promotionele voordelen. Een groot aantal duodeal-kaartjes wordt breed verspreid tijdens de Nijmeegse Tweedaagse door een promoteam in het centrum, daarnaast worden diverse middelen ingezet waaronder raamaffiches, advertenties en free publicity op regionaal niveau. Ook vindt promotie plaats via centrumnijmegen.nl, Facebook en Twitter.

Knipoog naar de Nijmeegse Vierdaagse
De Nijmeegse Tweedaagse, dat een kleine knipoog zou kunnen zijn naar de Nijmeegse Vierdaagse, vindt altijd plaats in het eerste weekend van de maand, waardoor de  koopzondag in het weekend van de Tweedaagse valt. Gezien de ontwikkelingen op het gebied van koopzondagen en de mogelijke uitbreiding van het aantal koopzondagen in de toekomst denkt Huis voor de Binnenstad door de introductie van de Tweedaagse Nijmegen te kunnen onderscheiden van omliggende steden met koopzondagen.

De eerste Nijmeegse Tweedaagse vindt plaats op zaterdag 31 augustus en zondag 1 september. De volgende data zijn:
5 + 6 oktober
2 + 3 november
30 november + 1 december

Meer informatie via www.centrumnijmegen.nl/tweedaagse