Geslaagde 9e Beursvloer

Vol enthousiasme ging de 9e editie van de Beursvloer van De Maatschappelijke Meerwaarde van start. Al voor
de officiële start, waren hoekmannen druk bezig om vraag en aanbod met
elkaar te matchen.De negende editie van de beursvloer leverde niet alleen ruim 75 matches op maar net zo belangrijk was het dat mensen, bedrijven en organisaties met elkaar in gesprek zijn gekomen over wat zij voor elkaar kunnen betekenen. Dit leverde een grote variatie in matches op; Van het renoveren van een dak, tot een korfbal- en scoutingvereniging die een match hebben gemaakt!

Ook dit jaar vormde de hal van het ROC aan het station in Nijmegen het decor voor Beursvloer024. Zo’n 60 bedrijven waren aanwezig als mogelijke aanbiedende partij. 95 organisaties waren op zoek naar spullen, hulp en/of advies.

In zijn openingswoord benadrukt Burgemeester Bruls de meerwaarde van maatschappelijk verantwoord ondernemen en noemde de Beursvloer inspirerend. Dat werd meteen in de praktijk gebracht door matches die direct na het luiden van de gong bekrachtigd werden!

b0jrjg23u2hvuv5exmx65s545

Het was meteen druk bij de tafels van de ‘hoekmannen’ en hun assistenten. Alles werd uit de kast getrokken om vragers te koppelen aan bedrijven. Dit leverde mooie matches op, van aanbod dat veelal spontaan door bedrijven werd aangeboden. Geslaagde matches werden digitaal vastgelegd en de meest originele vonden hun weg naar de twitter fontein die overuren draaide. Ook bij de adviestafels was het druk en konden organisaties terecht voor financiële tips, communicatie-marketing advies etc.

Evenals vorig jaar werd aan het eind van de beursvloer werd de wisseltrofee uitgereikt aan de meest originele match. Deze ging dit jaar naar de Driestroom en de Unit Academie, waarbij het gebruik maken van de houtwerkplaats geboden  werd met als tegenprestatie het inrichten van een expositie of een ervaringsdeskundige op gebied van autisme.

Tussendoor was er voldoende tijd voor de aanwezige organisaties en bedrijven om nader kennis te maken tijdens het nuttigen van een lekker hapje en drankje in het restaurant, wat volledig verzorgd werd door studenten van het ROC.

De Maatschappelijke Meerwaarde en het evenementenbureau van het ROC die de Beursvloer organiseerden kijken trots en tevreden terug op dit bijzondere evenement en danken de deelnemers voor hun aanwezigheid en enthousiaste inzet. Uit ervaring weten ze dat de relaties die tijdens de Beursvloer ontstaan vaak een lange houdbaarheid hebben en waardevolle verbindingen opleveren tussen maatschappelijk betrokken organisaties en bedrijven in de regio.

Stichting De Maatschappelijke MeerWaarde
Heeft tot doel het realiseren van succesvolle samenwerkingsprojecten van bedrijven, overheden en maatschappelijke organisaties uit de gemeenten Beuningen, Heumen, Nijmegen en Wijchen.

Foto’s: Ger Loeffen
fpav7t8z690ka5pdt2xsxdu74