Stembureauleden en tellers gezocht

Foto: Renkum Nieuws

Op donderdag 6 juni is de verkiezing voor het Europees Parlement. Wij zoeken nog stembureauleden en tellers om tijdens deze verkiezing te helpen bij een van de vijftien stembureaus in onze gemeente. Ook zoeken we (plaatsvervangend) voorzitters voor op de reservelijst.

Wat gaat u doen als stembureaulid of teller?

Bent u op 6 juni 18 jaar of ouder? Help dan mee in een van de volgende functies.

Stembureaulid

  • Samen met de voorzitter en andere stembureauleden zorgen voor een goed verloop van de stemming. Dit gebeurt in twee shifts.
    • Shift 1: 7.00 tot 14.00 uur en van 20.45 uur tot einde
    • Shift 2: 13.45 uur tot einde
  • Verrichten van werkzaamheden volgens de wettelijke regels en gemeentelijke instructies;
  • Afwisselend gastvrouw/-heer bij ingang en uitgang.
  • Vanaf 20.45 uur zijn de stembureauleden van shift 1 en 2 aanwezig om vanaf 21.00 uur samen met de (plaatsvervangend) voorzitter en tellers de uitgebrachte stemmen te tellen.
  • U volgt verplicht een e-learning.
  • Vergoeding: € 150,-.

Teller

  • Vanaf 20.45 uur zijn de tellers aanwezig om vanaf 21.00 uur samen met de stembureauleden en (plaatsvervangend) voorzitter de uitgebrachte stemmen tellen.
  • Verrichten van werkzaamheden volgens de wettelijke regels en gemeentelijke instructies.
  • U volgt verplicht een e-learning.
  • Vergoeding: € 50,-.

Reserve (plaatsvervangend) voorzitters gezocht

Heeft u ervaring als (plaatsvervangend) voorzitter, bent u op donderdag 6 juni beschikbaar en wilt u als reserve op de lijst staan voor het geval een van de (plaatsvervangend) voorzitters op het laatste moment niet kan helpen? Lees dan verder.

Voorzitter

  • Werktijden van 6.30 tot 14.00 uur en van 17.00 uur tot einde;
  • Om 6.30 uur de stemkoffer en verkiezingsmateriaal ophalen bij het gemeentehuis;
  • Het stembureau openen;
  • Leidinggeven aan de leden van het stembureau;
  • Zorgen voor planning en verdeling van de werkzaamheden;
  • Verrichten werkzaamheden volgens de wettelijke regels en gemeentelijke instructies;
  • Samen met de stembureauleden zorgen voor een goed verloop van de stemming;
  • Bedienen van de iPad met StembureauApp;
  • Na 21.00 uur samen met stembureauleden van shift 1 en 2 en eventueel tellers, onder leiding van een telleider, de uitgebrachte stemmen tellen;
  • Correct invullen van het proces-verbaal;
  • Inleveren van de stemkoffer en het proces-verbaal op de avond zelf bij het gemeentehuis.
  • U volgt verplicht een e-learning en een klassikale training.
  • Vergoeding: € 300,-

Plaatsvervangend voorzitter

  • Werktijden van 7.00 tot 9.00 uur en van 13.00 uur tot einde;
  • Vervangen van de voorzitter bij zijn of haar afwezigheid;
  • Verrichten van de werkzaamheden volgens wettelijke regels en gemeentelijke instructies;
  • Samen met de voorzitter en stembureauleden zorgen voor een goed verloop van de stemming;
  • Bedienen van de iPad met StembureauApp;
  • Na 21.00 uur samen met stembureauleden van shift 1 en 2 en eventueel tellers de uitgebrachte stemmen tellen;
  • Op de locatie blijven totdat de stembussen zijn opgehaald;
  • Afsluiten van de locatie.
  • U volgt verplicht een e-learning en een klassikale training.
  • Vergoeding: € 250,-

Aanmelden

Draagt u op donderdag 6 juni uw steentje bij? Kijk op www.mijnstembureau-beuningen.nl om meer te lezen over de verschillende functies en om u direct aan te melden.

Cookieinstellingen