Kantoor Rabobank Ewijk sluit volgend jaar

Foto:

EWIJK – Door  nieuwe mogelijkheden van bankieren en de hiermee gepaard gaande klantwensen heeft de Rabobank besloten het kantoor in Ewijk met ingang van 1 januari 2014 te sluiten.Behalve het kantoor in Ewijk sluit ook het kantoor in Dreumel de deuren in het nieuwe jaar. De geldautomaat, de sealbagautomaat en de brievenbus blijven in beideplaatsen behouden. Het storten en het bestellen van geld is op deze kantoren niet meer mogelijk.

Eén keer per drie jaar bezoek aan bank

‘Klanten maken steeds meer gebruik van internet of de telefoon om te bankieren. Het Internetbankieren en Mobielbankieren hebben een ongelooflijke vlucht gemaakt de afgelopen jaren en dat wordt steeds meer. Als je ook kijkt wat je allemaal al zelf kunt regelen via internet. Een rekening openen, (particuliere) verzekeringen aanpassen of een nieuwe pas aanvragen, dat gaat zo snel en makkelijk online’, aldus Jaap te Boekhorst, directeur Particulieren Rabobank Maas en Waal.

‘En dan merk je ook dat veel mensen geen behoefte meer hebben om een kantoor te bezoeken. Dat zie je terug in de cijfers, gemiddeld bezoeken klanten één keer per drie jaar nog een bankkantoor. En dan gaat het om de meer uitgebreide adviezen op het gebied van hypotheken, beleggingen en vermogen.

Mobiele adviseur
‘Wij realiseren ons dat dit voor een aantal mensen vervelend zal zijn en bieden hen dan ook graag ondersteuning bij deze verandering. ‘Allereerst zijn wij op werkdagen van 8.00 – 20.00 uur telefonisch te bereiken. Telefonisch kunnen wij al heel veel betekenen. Daarnaast wordt er een mobiele adviseur ingezet.

Deze adviseur is er om klanten die aan huis gebonden zijn thuis te bezoeken en te helpen bij zaken die niet telefonisch of via internet geregeld kunnen worden. De mobiele adviseur kan bijvoorbeeld ook uitleg geven over Internetbankieren zodat klanten vanuit hun thuissituatie zelf bankzaken online kunnen regelen.

We zijn ons er terdege van bewust dat voor een aantal van onze klanten de nieuwe situatie een verandering betekent. Gezien de uitleg en de alternatieven die geboden worden denken wij dat onze klanten begrip hebben voor onze beslissing. Tenslotte zijn we nog steeds dichtbij, misschien wel meer door de extra faciliteiten die we nu bieden.’

Bron: Rabobank Maas en Waal

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _
Op de hoogte blijven van ons laatste nieuws via Facebook?
Klik HIER en druk op de “Vind ik leuk” knop.
Liever via Twitter? Volg ons via @beuningennieuws
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Cookieinstellingen