Rabobank sluit vestiging Beuningen

Foto:

De vestiging aan het Mauritsplein sluit per 1 december 2014. De geldautomaat, sealbagautomaat en brievenbus blijven op de deze locatie aanwezig.

Steeds meer klanten maken gebruik van online bankieren en er komen steeds minder klanten naar een kantoor. De belangrijkste reden voor het sluiten van de vestiging is dat er slechts 6 tot 7 bezoeken per uur zijn. “De klanten willen onafhankelijk bankieren, gemak in dienstverlening, snelheid en op elk gewenst moment van de dag, waar ze ook zijn en zonder tussenkomst van de bank hun zaken regelen”, zegt een woordvoerder van de Rabobank. “Mensen gebruiken tegenwoordig steeds meer hun mobiel of het internet om hun bankzaken te regelen. Dagelijks stappen 100.000 klanten over op online bankieren en de bank heeft op dit moment 1,6 miljoen klanten die dat al doen.
De bank realiseert zich goed dat o.a. ouderen en mensen met een beperking daar nog geen gebruik van maken en dat ook niet snel zullen doen. Toch denken ze voldoende alternatieven te hebben. Zo zijn er in de regio nog altijd zes kantoren, blijft de geldautomaat, is er een geldservice en zijn mobiele adviseurs aangenomen.
Men kan geld bestellen dat tegen geringe kosten thuis wordt gebracht. De bank zegt op dit moment nog uniek te zijn met het aanstellen van vier mobiele adviseurs om mensen thuis te bezoeken. Met de mobiele adviseur kan men een afspraak voor op kantoor of thuis maken. Zij bieden hulp bij bijvoorbeeld internet- of mobiel bankieren. Hier zijn geen kosten aan verbonden,  wel aan het laten brengen van geld.
Met het sluiten van de kantoren (Beek/Ubbergen sluit ook), gaan 2 tot 3 fte verloren. Dit betreffen wel tijdelijke contracten die niet voortgezet worden. De bank denkt een half miljoen te kunnen besparen met deze maatregelen.
De Rabobank heeft een informatiekrant ‘Vandaag bankieren zoals morgen‘ met daarin hun visie op klantbediening en over de diverse mogelijkheden om vandaag te bankieren zoals morgen.
Cookieinstellingen