Breng WhatsAppt reizigers over nieuwe dienstregeling

04 dec 2015, 11:30 Nieuws
d311990c 9f7d 4e94 b0c5 449897a88b54 e1449224996839
breng

Net als Transavia, ABN AMRO en Schiphol start nu ook vervoerder Hermes, als eerste OV-vervoerder in Nederland, met het beantwoorden van vragen via WhatsApp. Hermes rijdt onder de vlag van Breng in de regio Arnhem en Nijmegen. Heb je een vraag over de nieuwe dienstregeling per 13 december dan kun je Breng daar dus nu over ‘appen’.

De WhatsApp service was eerst bedoeld als proef. Gezien de positieve resultaten concludeert Hermes nu al dat dit een blijvertje is. Deelnemers van de Zevenheuvelenloop in Nijmegen kregen in november de primeur. Zij konden hun vragen over de bussen richting start/finish al appen. Een mooie gelegenheid voor de vervoerder om op kleine schaal te oefenen met de chatapp.

.

Breng denkt met de service een positieve impuls te geven aan haar klanttevredenheid. Tien minuten wachten aan de telefoon ervaren mensen als erg lang. In tegenstelling tot WhatsApp, waarbij een antwoord na 10 minuten als positief wordt ervaren. Via WhatsApp stel je je vraag alvast en kun je ondertussen door met andere bezigheden. Ook speelt mee dat WhatsApp gratis is voor reizigers. Het Connexxion webcareteam zorgt voor monitoring en reacties voor alle vervoersregio’s van Connexxion, waaronder die van haar dochter Hermes en Breng.

WhatsApp is inmiddels de meest geopende app op smartphones in Nederland. Het is dus niet gek dat steeds meer bedrijven het kanaal voor klantcontact inzetten. De populariteit dankt het chatapp aan de laagdrempeligheid, het persoonlijke één-op-één contact en dat het gratis is voor gebruikers.