Belastingaanslag van Munitax binnenkort in de bus

Foto: BNG

Eind januari krijgen de meeste inwoners en ondernemers de belastingaanslag 2019 van Munitax. Heeft u vragen over uw WOZ-waarde of uw aanslag? Bel met 024 67 80 962 en krijg snel iemand aan de lijn. Kunnen we uw vraag niet direct beantwoorden? Dan bellen we u binnen vijf werkdagen terug.

Als ik bel, word ik dan meteen geholpen?

Heeft u vragen over uw WOZ-waarde of uw aanslag? Bel dan naar Munitax. Belt u op werkdagen tussen 8.30 en 12.30 uur met 024 67 80 962? Dan heeft u snel iemand aan de lijn. In de meeste gevallen kunnen we uw vraag direct beantwoorden. Soms is er meer informatie nodig. We bellen u dan binnen vijf werkdagen terug met een duidelijk antwoord.

Extra telefonische bereikbaarheid

Munitax is op donderdag 31 januari van 17.30 tot 20.00 uur extra telefonisch bereikbaar via telefoonnummer 024 67 80 962.

Meer informatie

Elk jaar krijgt u een aanslagbiljet voor de gemeentelijke belastingen. Hierop staan bijvoorbeeld de WOZ-waarde, de onroerende-zaakbelasting (OZB), rioolheffing en afvalstoffenheffing. Op de achterkant van de aanslag leest u hoe het zit met kwijtschelding, betalen en bezwaar maken. Wilt u meer weten over de verschillende belastingen, bezwaar maken, MijnOverheid of de Berichtenbox? Op de website www.munitax.nl vindt u eenvoudig uitgebreide informatie.

MijnOverheid

Heeft u vorig jaar uw belastingaanslag van Munitax nog op papier ontvangen en wilt u de aanslag liever digitaal ontvangen? Met een account op MijnOverheid ontvangt u alle aanslagen en verminderingen digitaal. MijnOverheid is een website van de rijksoverheid. U kunt hierop onder andere zien hoe u geregistreerd bent bij de overheid. Ook kunt u via deze website digitale berichten van overheidsorganisaties ontvangen. Hiervoor maakt u op www.mijn.overheid.nl uw eigen, beveiligde, digitale brievenbus aan, de Berichtenbox. Op www.mijn.overheid.nl kunt u zien welke overheidsorganisaties aangesloten zijn en hun berichten versturen via MijnOverheid. Munitax is aangesloten bij MijnOverheid. U kunt aan- of uitvinken van welke organisaties u berichten wel of niet wilt ontvangen via de Berichtenbox. Berichten die u via de Berichtenbox ontvangt, ontvangt u niet meer op papier.

Hoe zet u uw Berichtenbox aan?

Met uw DigiD kunt u uw Berichtenbox activeren  op www.mijn.overheid.nl. Geef aan dat u berichten van onder andere Munitax wilt ontvangen. Let op! Geef het juiste e-mailadres op, controleer op spelfouten en gebruik uw eigen e-mailadres. Vergeet hierbij uw e-mailadres niet te verifiëren. U ontvangt hiervoor een e-mailbericht waarin u gevraagd wordt aan te geven dat het opgegeven
e-mailadres echt van u is. Alleen dan ontvangt u automatisch een e-mailbericht als er nieuwe berichten voor u zijn over bijvoorbeeld uw toeslagen, belastingaanslagen, uw kinderbijslag, betaalspecificaties van uw WW, of het verlopen van uw rijbewijs of APK. Als er nieuwe berichten voor u zijn, ontvangt u automatisch een e-mailbericht.

Liever op papier?

Ontvangt u uw belastingaanslag op papier en wilt u dit zo houden? Dan hoeft u niets te doen. U blijft alle post van Munitax dan op papier ontvangen.

Veelgestelde vragen over gemeentelijke belastingen

Bekijk de veelgestelde vragen op deze pagina.

Online regelen

Veel zaken kunt u zelf eenvoudig online regelen via www.munitax.nl. Denk aan:

Veelgestelde vragen over gemeentelijke belastingen

Bekijk de veelgestelde vragen op de website van Munitax.

Cookieinstellingen