Bibliotheek biedt hulplijn voor digitale vragen

Foto: OBGZ

Wil je graag met je (klein)kinderen videobellen, maar je weet niet hoe? Zou je graag e-books willen lezen, maar heb je geen idee hoe je deze moet downloaden? De Bibliotheek Gelderland Zuid biedt een telefonische hulplijn voor alle vragen over de computer, telefoon of tablet. De hulplijn is van maandag tot en met donderdag bereikbaar tussen 10.00 en 16.00 uur via telefoonnummer 024-327 49 99.

Tijdens de coronacrisis zijn veel mensen aangewezen op digitale communicatie, zoals de laptop, telefoon en tablet. Voor sommige mensen is dit de enige manier om nog contact met dierbaren te onderhouden. Maar wat als je niet goed met deze middelen overweg kunt? Speciaal voor deze mensen heeft de Bibliotheek Gelderland Zuid in samenwerking met SeniorWeb een hulplijn voor digitale vragen opgezet.

Experts staan klaar

Iedereen met vragen over werken met de computer, smartphone, tablet, e-books, de online bibliotheek of andere digitale zaken, kan bij de hulplijn terecht. Schroom niet om te bellen, deskundigen beantwoorden alle vragen graag. Heb je bijvoorbeeld wel eens van Zoom (video)bellen gehoord, maar geen idee hoe dit werkt? Of wil je meer weten van Windows 10 of e-books lezen op een e-reader of tablet? Vraag het aan de experts. De hulplijn is van maandag tot en met donderdag bereikbaar van 10.00 tot 16.00 uur via 024-327 49 99​.

Wie krijg je aan de lijn?

Ambassadeurs van SeniorWeb beantwoorden de telefoon en staan in contact met zeventien deskundigen. Ze bekijken wie de vraag het beste kan beantwoorden. Je krijgt binnen drie werkdagen telefonisch of per e-mail antwoord op je vraag.

Cookieinstellingen