Feestvreugde, kattenkwaad of vandalisme?

21 dec 2012, 9:28Nieuws
yl4vyv0xr6uwcsxa2d3ku54iz 107936
REGIO, 21 december 2012 - De burgemeesters van District Tweestromenland roepen in hun statement op om van Oud & Nieuw een feest voor iedereen te maken. De laatste dagen van december en het begin van januari is voor jong en oud een gezellige tijd met tal van feeste- lijkheden en activiteiten binnen en buiten de deur. Met name rond Oud & Nieuw is er van alles te doen. Aan onze inwoners vragen wij mee te werken deze dagen zo prettig en veilig mogelijk voor iedereen te laten verlopen. Vuurwerk bijvoorbeeld draagt bij tot de feestvreugde, maar kan ook ontaarden in katten- kwaad en zelfs vandalisme. Soms met lichamelijk letsel tot gevolg.Kapotte brievenbussen, vernielde bushokjes en schade aan allerlei gemeentelijke eigendommen betekenen elk jaar weer een verlies- post van duizenden euro's. En dat is schade die over het algemeen niet op de daders verhaald kan worden en dus betaald wordt met gemeenschapsgeld. Dat gemeenschapsgeld kunnen we als gemeente wel beter besteden! Samen met de politie en andere hulpdiensten treffen we in onze regio een aantal maatregelen om gevaar, schade en overlast tijdens de jaarwisseling te voorkomen.Maar nog erger dan de schadepost op zichzelf is het feit dat hulp- verleners lastig gevallen worden bij het uitoefenen van hun werk. Waarom gooit men stenen naar politie en brandweerlieden en worden buschauffeurs bedreigd? Hoe kan het zijn dat ambulancepersoneel mensen die geholpen moeten worden niet kan helpen omdat omstanders zich ermee bemoeien? Wij vinden dat hulpverleners te allen tijde hun werk moeten kunnen doen. Hulpverleners die tijdens de uitoefening van hun werk toch worden lastig gevallen of bedreigd, zullen daar, mede op ons verzoek, altijd aangifte van doen bij de politie. Het kan niet zo zijn dat allerlei lastpakken met hun slechte gedrag ongestraft kunnen wegkomen!Wij roepen dan ook iedereen op om van Oud & Nieuw geen verdrietige en ergerlijke gebeurtenis te maken, maar een feest voor iedereen.De burgemeesters van district Tweestromenland
REGIO, 21 december 2012 - De burgemeesters van District Tweestromenland roepen in hun statement op om van Oud & Nieuw een feest voor iedereen te maken.
De laatste dagen van december en het begin van januari is voor jong en oud een gezellige tijd met tal van feeste- lijkheden en activiteiten binnen en buiten de deur. Met name rond Oud & Nieuw is er van alles te doen. Aan onze inwoners vragen wij mee te werken deze dagen zo prettig en veilig mogelijk voor iedereen te laten verlopen. Vuurwerk bijvoorbeeld draagt bij tot de feestvreugde, maar kan ook ontaarden in katten- kwaad en zelfs vandalisme. Soms met lichamelijk letsel tot gevolg.
Kapotte brievenbussen, vernielde bushokjes en schade aan allerlei gemeentelijke eigendommen betekenen elk jaar weer een verlies- post van duizenden euro's. En dat is schade die over het algemeen niet op de daders verhaald kan worden en dus betaald wordt met gemeenschapsgeld. Dat gemeenschapsgeld kunnen we als gemeente wel beter besteden! Samen met de politie en andere hulpdiensten treffen we in onze regio een aantal maatregelen om gevaar, schade en overlast tijdens de jaarwisseling te voorkomen.
Maar nog erger dan de schadepost op zichzelf is het feit dat hulp- verleners lastig gevallen worden bij het uitoefenen van hun werk. Waarom gooit men stenen naar politie en brandweerlieden en worden buschauffeurs bedreigd? Hoe kan het zijn dat ambulancepersoneel mensen die geholpen moeten worden niet kan helpen omdat omstanders zich ermee bemoeien? Wij vinden dat hulpverleners te allen tijde hun werk moeten kunnen doen. Hulpverleners die tijdens de uitoefening van hun werk toch worden lastig gevallen of bedreigd, zullen daar, mede op ons verzoek, altijd aangifte van doen bij de politie. Het kan niet zo zijn dat allerlei lastpakken met hun slechte gedrag ongestraft kunnen wegkomen!
Wij roepen dan ook iedereen op om van Oud & Nieuw geen verdrietige en ergerlijke gebeurtenis te maken, maar een feest voor iedereen.
De burgemeesters van district Tweestromenland
De heer C.F. van Eert, gemeente Beuningen
De heer L.J.E.M. van Riswijk, gemeente Druten
De heer P. Mengde, gemeente Heumen
De heer H.W.C.G. Keereweer, gemeente Groesbeek
Mevrouw M.H.F. Schuurmans-Wijdeven, gemeente Millingen ad Rijn
De heer P. Wilbers, gemeente Ubbergen
De heer Th. Steenkamp, gemeente West Maas en Waal
De heer G.H.W. Verheijen, gemeente Wijchen

loading

Loading articles...

Loading