Structurele tekorten bij Stadsregiotaxi

De Stadsregiotaxi heeft vanaf 2011 structurele tekorten en overweegt het
verhogen van de bijdrage van gemeenten als oplossing om dat tekort op
te heffen.Naar aanleiding van dit gegeven is door de gemeente Beuningen bij de Stadsregio geïnformeerd naar de mogelijkheden die Stadsregio heeft om deze tekorten op de regiotaxi te dekken met andere gelden vanuit de Brede Doeluitkering (BDU).  De Stadsregio heeft hierop laten weten geen ruimte te hebben om met gelden van de BDU het tekort op te vangen. Als reden geeft zij aan dat in de Meerjaren-uitvoeringsprogramma Mobiliteit (MUM)de budgetten voor diverse mobiliteitsprogramma’s ook naar beneden moeten worden bijgesteld.

In 2011 bedroeg het tekort van de Stadsregiotaxi ruim € 66.000,- en in 2012 bijna € 700.000,-. Ook in 2013 en 2014 worden tekorten van respectievelijk € 643.409,- en € 533.333,- verwacht. Stadsregio bezint zich op de mogelijkheden om de budgetoverschrijdingen op te lossen. Op dit moment is nog niet bekend hoe dit gaat gebeuren. Naar verwachting zal in de eerste helft van 2014 meer duidelijkheid komen over deze vraag. Op dat moment kunnen de gevolgen voor Beuningen concreet in kaart gebracht worden.

Gerelateerd(e) bericht(en)
23-12-2013 Toename gebruik WMO-vervoerspassen
01-10-2012 Beuningen bespaart veel met inzet van stadsregiotaxi
07-04-2012 Vervoerspas in plaats van vervoerskostenvergoeding
08-02-2012 Tussentijdse resultaten invoering primaat collectief vervoer
14-12-2010 Wijziging vergoeding WMO-vervoer levert € 175.000 besparing op

Cookieinstellingen