Beuningen gaat zich meer promoten

Foto:

Promotie van Beuningen is vanaf de recente portefeuilleverdeling bij burgemeester Van Eert ondergebracht. In die rol heeft hij, tijdens de extra raadsvergadering, waarin tien speerpunten van de coalitie besproken werden, met de raadsleden van gedachten gewisseld over de promotie tot nog toe en hoe dat in de toekomst zou moeten.Promoten doet verkopen
Eén van de speerpunten van de coalitie is het nadrukkelijker promoten van Beuningen. Het doel daarbij is om de gemeente als aantrekkelijke woon-, bedrijfsvriendelijke en verblijfsgemeente op de kaart te zetten. In alle gevallen is verbetering van de economische situatie de achterliggende gedachte. “We moeten met ons allen beseffen dat er op dit moment voor de gemeente echt drie grote urgenties zijn en dat is geld, geld en geld”, sprak burgemeester Van Eert vorige week tijdens de extra raadsvergadering. “We moeten ons daarom ook realiseren dat we de komende jaren beslissingen moeten nemen waar een paar mensen bezwaar tegen hebben maar wat het belang van een veel grotere groep dient. Ook voor ons zal gelden ‘no pain no gain’.”

Breder doel
Door Beuningen als woonvriendelijk in de markt te zetten moet bevorderd worden dat mensen van buiten de gemeente hierheen komen waardoor de woningbouwlocaties ontwikkeld kunnen worden en daarmee de financiële positie verbetert. “Ook moeten bedrijven onze gemeente in hun definitieve keuze tot vestiging mee laten wegen wat werkgelegenheid meebrengt. Mensen verleiden vaker en langer de gemeente recreatief te bezoeken draagt bij aan bestedingen in de detailhandel, de horeca of de toeristisch-recreatieve sector. Al deze voorbeelden dragen bij de bestaande voorzieningen in de vier dorpen op peil te houden of zelfs uit te breiden.”

Lees ook: Opbrengst muziekevenement in fonds voor promotie

Cookieinstellingen